メディア教育論ゼミ
Practical Research on Educational Media and Media Education
コンテンツへスキップ
  • ホーム
  • このゼミについて
  • 所属志望の方へ
  • 研究業績
  • メンバー
  • ゼミ記録
  • アクセス
  • 関連リンク

泰山裕, 高橋純, 堀田龍也 (2017年9月)

情報活用能力を構成する資質・能力の整理についての中間報告 -情報通信技術を活用した教育振興事業「情報教育推進校(IE-School)」調査研究より-

日本教育工学会 第33回全国大会講演論文集 pp.41-44

2017年9月学会発表泰山裕, 高橋純horitan Xにポスト Facebookでシェア

関連性のある発表

  • Survey of School Children, Parents/Guardians, and Teachers Regarding the Possession and Usage of Mobile Telephones by School Children
  • Research on Statistical Literacy Using the Japanese Textbooks -Comparison of Elementary School Arithmetic Textbooks and Junior High School Mathematics Textbooks-
  • Development and Evaluation FATHeRS as a Portal Site for Japanese School ICT Education Practices
  • e-Net Moral: An e-Learning System that Links School and Home Teaching Internet Morality

投稿ナビゲーション

↑ 次期学習指導要領におけるメディア・リテラシー教育

↓ 教師経験とメディア・リテラシー教育の授業の継続が教師自身のメディア・リテラシーに与える影響

Copyright © Horilab.jp

このサイトは,堀田研究室のメンバーがプライベートに運用しているものであり,東京学芸大学 教職大学院がその内容を保証するものではありません。

This child theme is designed and developed by N. Miyazaki. The parent theme is Twenty Thirteen.

静岡大学情報学部時代の堀田研究室Webサイトへ

Proudly powered by WordPress