メディア教育論ゼミ
Practical Research on Educational Media and Media Education
コンテンツへスキップ
  • ホーム
  • このゼミについて
  • 所属志望の方へ
  • 研究業績
  • メンバー
  • ゼミ記録
  • アクセス
  • 関連リンク

Takashi Shibata, Erika Drago, Takayuki Araki, Tatsuya Horita (Jun. 2018)

Encouraging Collaborative Learning in Classrooms Using Virtual Reality Techniques

Proceedings of ED-MEDIA 2018 pp.1577-1582

2018年6月査読付き国際学会発表ドゥラゴ英理花, 柴田隆史, 荒木貴之horitan

関連性のある発表

  • What Kind of Interaction and Reflection Emerged in a Teacher’s Learning Community? : Development and Evaluation of Computer Supported Collaborative Learning (CSCL) Software for Teacher Education
  • Development of a Collaborative Learning System Based on NHK’s Educational TV Program
  • Analysis of Messages on the Only One Earth Club; TV-based Collaborative Learning Site on the Internet
  • A Small History of A Communication Board for Collaborative Learning Among Distant Elementary Classes

投稿ナビゲーション

↑ Identifying Optimal Group Size for Collaborative Argumentation Using SNS for Educational Purposes

↓ Tablet Use in Elementary Schools from Ergonomic Aspect

Copyright © Horilab.jp

このサイトは,堀田研究室のメンバーがプライベートに運用しているものであり,東北大学大学院情報科学研究科がその内容を保証するものではありません。

Designed and developed by N. Miyazaki. The theme based on Twenty Thirteen.
The header background image is a adaptation of the photo courtesy of Liz, available under a CC BY 2.0.

静岡大学情報学部時代の堀田研究室Webサイトへ

Proudly powered by WordPress