メディア教育論ゼミ
Practical Research on Educational Media and Media Education
コンテンツへスキップ
  • ホーム
  • このゼミについて
  • 所属志望の方へ
  • 研究業績
  • メンバー
  • ゼミ記録
  • アクセス
  • 関連リンク

Michiyo Oda, Tatsuya Horita (Mar. 2019)

Characteristics and Challenges of Japanese Computer Science Education in Elementary Level

Proceedings of SITE 2019 pp.316-323

2019年3月査読付き国際学会発表小田理代horitan

関連性のある発表

  • Practical Study on Computer Science Unplugged for Children Aimed to Considerer of Application to the Japanese Primary School Education
  • Current Status of Japanese Keyboarding Skill at Elementary School Level
  • Long-Term Effects of Computer Programming Education in Elementary Schools in Japan: A Questionnaire and Interview Study
  • Characteristics of Effective ICT Applications Suited to Teaching Styles in Japanese Classrooms

投稿ナビゲーション

↑ Evaluation Experiment of VR Display Media using a Smartphone for Art Appreciation Classes at Japanese Junior High Schools

↓ Effects of Anti-glare Film on Tablet Usability by Elementary School Students

Copyright © Horilab.jp

このサイトは,堀田研究室のメンバーがプライベートに運用しているものであり,東北大学大学院情報科学研究科がその内容を保証するものではありません。

Designed and developed by N. Miyazaki. The theme based on Twenty Thirteen.
The header background image is a adaptation of the photo courtesy of Liz, available under a CC BY 2.0.

静岡大学情報学部時代の堀田研究室Webサイトへ

Proudly powered by WordPress